به گزارش "ورزش سه"، اتفاقی که هواداران پرسپولیس هرگز تصور آن را نداشتند در حال وقوع است و تیمی که نزدیک‌ترین رقیب برای استقلال در کورس قهرمانی محسوب می‌شد، اکنون در وضعیتی قرار گرفته که شاید کادرفنی‌اش را در شرایط پایان همکاری ببیند.

 

از آخرین حضور یحیی گل محمدی در کمپ تمرینی پرسپولیس پنج روز می‌گذرد و سرمربی سرخ‌ها بعد از اینکه بازیکنان تیمش را در آستانه اعتصاب دید تصمیم نهایی خود را در خصوص ارائه استعفا اعلام کرد و از آن روز دیگر در تمرینات حاضر نشده است. هرچند تمرینات پرسپولیس طی این مدت با درخواست یحیی گل محمدی زیر نظر کادرفنی‌اش (به جز کریم باقری و خانبان که در اردوی تیم ملی حضور دارند) برگزار شده است. 

 

با این حال امروز خبر موثقی در خصوص درخواست پایان همکاری دیگر اعضای کادرفنی پرسپولیس و عدم حضور آنها در تمرین هم پیچید. با این حال با توجه به اینکه درویش اعلام کرده بود به زودی مشکلات و موانع را برطرف خواهد کرد، آنها امروز نیز بدون حضور سرمربی، کار را با بازیکنان حاضر دنبال کردند. 

 

سرمربی پرسپولیس با اعلام سه شرط خود مبنی بر پرداختی 50 درصدی برای نیم فصل، تامین زمین تمرینی و جذب بازیکنان مدنظر، شرایط خود را برای ادامه همکاری به مدیرعامل این باشگاه ارائه داده بود. با این حال با گذشت سه روز از گفتگوی میان مدیرعامل و سرمربی مستعفی، باشگاه تنها موفق به پرداخت 8 درصدی به بازیکنان شده و تلاش آنها برای تامین زمین با نامه‌نگاری‌هایی که با مجموعه تهرانسر (زمین نفت تهران) صورت داده اند ادامه دارد و البته هنوز تلاشی برای نقل و انتقالات صورت نگرفته است. 

 

اتفاقی که باعث شده تا یحیی گل محمدی به تصمیم خود برای پایان دادن به عدم همکاری با پرسپولیس مصر تر از قبل شود و نزدیکانش از نوعی کرختی و سختگی او ناشی از شرایط کنونی خبر دهند و مدعی شوند که او قصد دارد با پیگیری رسمی استعفای خود از ادامه حضور در این تیم انصراف دهد.

 

در شرایطی که امروز هواداران پرسپولیس بابت باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی تا حد زیادی نسبت به آینده این باشگاه امیدوار شده بودند، اما تصمیم یحیی گل محمدی مبنی بر ادامه نارضایتی از شرایط باشگاه آنها را بار دیگر دچار نگرانی بزرگی کرده است. تیمی که برخلاف انتظار سرمربی‌اش تنها دریافتی 28 درصدی در پایان نیم فصل داشته و پرونده‌های بازی همچون شکایت رادوشوویچ و آنتونی استوکس پیش روی آنها قرار دارد و تلاش نافرجامی برای جذب مهره‌های مدنظرش در نقل و انتقالات داشته است. 

 

شرایطی که پیش از این سرخ‌ها با جدایی مشابهی از سوی برانکو ایوانکوویچ و گابریل کالدرون نیز تجربه کرده بودند و سرمربیان کروات و آرژانتینی این تیم به واسطه نوعی ناامیدی نسبت به آینده باشگاه و حل مشکلات آن، تصمیم به قطع همکاری و ماجراجویی جدیدی کردند. 

 

این در حالیست که همه پیش‌بینی ها پیش از این به سمتی می‌رفت که انتظار بازگشت یحیی گل محمدی به کمپ تمرینی این تیم را طی 24 ساعت آتی می‌شد صورت داد اما عدم برآورده شدن شروط مدنظر و ناامیدی نسبت به سرانجام رسیدن آنها، این ماجرا به سمت یقین برای پایان همکاری پیش برده است. جایی که قطعا این باشگاه را بعد از دستیابی به پنج عنوان قهرمانی وارد بحران بزرگی خواهد کرد. 

 

بعد از انتشار شایعات مربوط تصمیم یحیی گل محمدی البته فضای مجازی دستخوش هجمه شدیدی علیه این مربی شده است. هواداران پرسپولیس علیرغم حقی که به سرمربی تیم خود در خصوص نارضایتی‌اش از شرایط می‌دهند، به هیچ عنوان نمی‌توانند بپذیرند یحیی گل محمدی آنها را در این مقطع حساس از فصل تنها گذاشته و تیم را وارد بحران بزرگی کند. آنها با اشاره به مشکلات مشابهی که این باشگاه طی تمام فصول اخیر دنبال کرده، انتظار دارند سرمربی با سعه صبر بیشتر و تعامل لازم، فرصت ایجاد تغییرات و انجام ماموریت حل مشکلات را به مدیریت داده یا اینکه با ادامه حضور خود در سمت سرمربی، به دنبال حل مشکلات مالی و مدیریتی از سوی دستگاه وزارت باشند. وزارتی که مسلما با تصمیمات خود در حل مشکلات یا ایجاد آن سهم زیادی داشته و این انتظار برای حل آن دور از انتظار نیست. 

 

هرچه که هست طی 24 ساعت آتی تصمیم نهایی یحیی گل محمدی در این باشگاه مشخص خواهد شد؛ تصمیمی که هیچ کدام از هواداران پرسپولیس انتظار این موضوع که پایان همکاری وی اعلام شود در آن نیست.